خبــر برگزیده

آزادی تعدادی از زندانیان در دیدار هیئت مدیره خانه صمت و اعضای کمیسیون بانوان با مدیر کل زندان مرکزی یزد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، ریاست خانه صمت به همراه تعدادی از اعضای هیئت مدیره و رؤسای انجمن های تخصصی، معاون اجراییشان وکمیسیون بانوان با مدیر کل زندان های یزد دیدار کردند.

در این نشست که به درخواست خانه صمت و پیرو جلسه ده بهمن در سالن جلسات زندان مرکزی برگزار شد، در ابتدا سیفی رئیس شورای شهر و رئیس بنیاد تعاون زندان های استان یزد مختصر گزارشی از جلسه قبل کمیسیون بانوان در بنیاد تعاون زندان ها بیان نمود سپس مقبلی؛ مدیر کل زندان های یزد پیرامون وضعیت فعلی اشتغال زندانیان و تلاش برای رشد فرهنگی و اجتماعی ایشان توضیح داد و تاکید کرد، میزان مهارت شغلی با میزان بازگشت مجدد به زندان مرتبط است. در حقیقت زندانیان آزاد شده هر چقدر مورد پذیرش جامعه باشند و با مهارت شغلی مناسب در اجتماع  حضور معناداری داشته باشند احتمال بازگشت مجدد آنها به زندان کاهش می یابد.

     

 

در ادامه سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صمت ضمن معرفی حاضرین در جلسه، هدف از این دیدار را بررسی راه های همکاری با اداره زندان ها در خصوص بکارگیری  زندانیان خصوصا بانوان در واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد کارگاه های تولیدی مشترک بیان داشت و افزود توانمندسازی و استفاده از ظرفیت زندانیان برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی در محیط‌های درون و بیرون زندان‌ها از جهت درآمد زایی و حرفه اموزی برای خود زندانی و از جهت تأمین نیروی کار برای صنعتگران هر دو ارزشمند است.

بازدید از بند نسوان، صحبت با بانوان زندانی، و همچنین سوله های در حال ساخت جهت اشتغال زندانیان از دیگر برنامه های این جلسه بود.

در پایان صنعتگران حاضر، با پرداخت هدایا موجبات ازادی تعدادی از زندانیان در بند را فراهم کردند.

     

 

     

کد خبر: 2138
  تاریخ خبر : 29 بهمن 1402
 مدیر روابط عمومی
 299