خبــر برگزیده

در جلسه با مدیر کل سلولزی وزارت صمت مطرح شد:

مطالبه خسارت عدم النفع تولید کنندگان بدلیل قطع گاز و برق

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، عصر سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه جمعی از فعالان حوزه سلولزی، آرایشی، کاغذ و نوشت افزار استان یزد با خانم ابروفراخ مدیرکل محترم دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صمت و به میزبانی خانه صمت دیدار کردند.

در ابتدا سید علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صمت ضمن خوش آمد گویی به مهمانان با تأکید برتوانمندی های استان یزد در حوزه سلولزی، از رفتار برقی و گازی دولت و مالیاتی که تولید کنندگان متحمل شده اند اظهار نارضایتی کرد و افزود علاوه بر مهیا بودن زیر ساخت ها، دولت هم باید از تولید کنندگان حمایت کند.

در ادامه هر یک از حاضرین ضمن معرفی خود از دغدغه ها و مشکلاتشان نظیر؛ تأمین مواد اولیه، صادرات محصول، ارزش گذاری کالای صادراتی، تأمین آب جهت تولید، محدود شدن وام های سرمایه در گردش و عدم امکان تأمین اعتبار که باعث کاهش تولید و نیمه تعطیل شدن کارخانجات شده همچنین جولان کالاهای قاچاق محصولات آرایشی بهداشتی صحبت کردند.

    

 

ابرو فراخ با اشاره به اینکه در جریان چالش های این بخش صنعت و دغدغه مند درد صنایع هستیم عنوان کرد برای اینکه تراز تجاری را به سمت مثبت ببریم لازم است، بتوانیم زنجیره صنعت را در کنار هم قرار دهیم و نواقص را برطرف کنیم. با رصد تولیدات و قیمت های سایر کشورها، تشکیل کارگروه ها، اتصال کالاها از طریق کد رهگیری، تغییر روال تأمین و تخصیص ارز، مشروط بر اینکه تعادل بازار به هم نخورد از تولید کنندگان حمایت خواهیم کرد.

وی از تدوین برنامه راهبردی وتشکیل شورای ملی با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور جهت کاهش مشکلات این حوزه به عنوان دیگر اقدامات اخیر حوزه سلولزی خبر داد.

درپایان رئیس خانه صمت با تشکر از حضور مهمانان تدام این جلسات و انتقال راهبرد ها به کارآفرینان را در راستای تطبیق و همراهی و در نهایت پیشرفت اقتصاد کشور ضروری دانست.

کد خبر: 2134
  تاریخ خبر : 25 بهمن 1402
 مدیر روابط عمومی
 319