خبــر برگزیده

برگزاری نشست معرفی ظرفیت های بهره مندی از معافیت مالیاتی فعالیت های تحقیق و توسعه

نشست معرفی ظرفیت های بهره مندی از معافیت مالیاتی فعالیت های تحقیق و توسعه به همت انجمن تحقیق و توسعه خانه صمت استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست " معرفی ظرفیت های بهره مندی از معافیت مالیاتی فعالیت های تحقیق و توسعه " توسط انجمن تحقیق و توسعه خانه صمت استان یزد ،یک شنبه هفده دی ماه در پارک علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه ذوالفقاری؛ رئیس هیئت مدیره انجمن تحقیق و توسعه ضمن خیر مقدم به حضار، هدف از برگزاری این دوره را انتقال تجربیات دو مورد از واحد های موفق در زمینه بهره مندی از معافیت های مالیاتی فعالیت تحقیق و توسعه بیان نموده و به لزوم حمایت از نوآوری و خلاقیت جهت نیل به عملکرد بهتر شرکت ها در کشور تاکید کرد.

 

                          

در ادامه باقی؛ مدیر پردیس بیوتکنولوژی پارک علم و فناوری یزد، از جمله اهداف شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان را تحقق اهداف علمی کشور شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری، تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات محصولات دانش بنیان با ارزش افزوده فراوان نام برد و استفاده از معافیت مالیاتی را از جمله امتیازات این شرکت ها برشمرد.

وی همچنین با توضیح ماده 11 قانون جهش تولید دانش بنیان عنوان کرد، با هدف حمایت از فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکتهای دانش بنیان؛ معادل هزینه انجام شده برای فعالیت های تحقیق و توسعه، به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت ها و مؤسسات متقاضی اعطاء می شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور یا سال های بعد کسر خواهد شد.

باقی خاطر نشان کرد، معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان صرفاً مربوط به درامدهای ناشی از مصادیق فعالیت‌های دانش‌بنیان است که هرساله توسط کارگروه ارزیابی به اداره امور مالیاتی ارسال می‌شود.

 

نحوه درخواست پروانه تحقیق و توسعه از خانه صمت و زیر ساخت های لازم جهت دریافت آن از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در پایان شرکت های دانش بنیان فراپویان ایساتیس و پترو کارن تجربه خود در این زمینه را بیان نموده و به ابهامات و سوالات حضار پاسخ دادند.

کد خبر: 2117
  تاریخ خبر : 17 دی 1402
 مدیر روابط عمومی
 433