خبــر برگزیده

رئیس خانه صمت استان یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن:

مراسم روز صنعت ، فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات سرمایه گذاران/حکمرانی یک علم است و باید فراگرفته شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان در سال 1401، عنوان کرد: حکمرانی علم است و باید فراگرفته شود، نباید مشکلات تکراری در حوزه اقتصاد و تولید وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، رئیس خانه صمت در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان که سوم آبان ماه 1401 برگزار شد، اظهار داشت:

برگزیدگان این مراسم از برترین‌های صنعت و معدن استان یزد هستند که بر اساس امتیاز عملکرد و بعضا استعلام‌ انجمن های تخصصی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه انتخاب شده اند. البته تعداد دیگری از فعالین اقتصادی نیز از جمله بهترین‌ها هستند و در طول یک سال گذشته‌ تلاش خوبی در امر اقتصادی داشتند. اما امکان تجلیل از همه عزیزان در این فرصت کوتاه میسر نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه روز ملی صنعت و معدن اوایل تیرماه است گفت: استان‌ها به تناسب وضعیتی که دارند این مناسبت را در زمان‌های متفاوت برگزار می‌کنند. در این جمع‌ها، سرمایه‌گذاران مسائل و مشکلات را مطرح می‌کنند و مسئولین استانی و کشوری نیز رهنمون های خود را بیان می دارند.

 

مشکلات و مسائل تکراری از موانع اصلی تولید است 

کلانتر تصریح کرد: مسئولان کشوری بارها و بارها مسائل و مشکلات این حوزه را شنیده‌اند و بسیاری از چالش‌ها را بهتر از ما می‌دانند. سوال اینجاست که چرا این مشکلات رفع نمی‌شود؟ اگر مشکلات مطرح شده در جلسات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی احصا و دسته بندی شود و مسئولان چیکده‌ای از مشکلات صنعت‌گران را دریافت کنند می توان ریشه مشکلات را دریافت و یکبار برای همیشه حل کرد.

وی افزود: متاسفانه صنعتگر و فعال اقتصادی به جای پرداختن به امور شرکت در جلسه تحقیق و توسعه و برنامه ریزی به منظور رونق تولید و صادرات باید وقت خود را پشت درب اتاق مسئولین برای رفع موانع و مشکلاتی صرف کند که نقشی در ایجاد آن نداشته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان کرد: موضوعات مشابه که ده‌ها بار در استان‌های مختلف طرح شده، نباید حل نشده باقی مانده و مجددا تکرار شود.

کلانتر گفت: باید بتوانیم ریشه‌ای و اساسی با موضوع برخورد کنیم، شاید با یک بار تذکر جدی مدیران ارشد استان و کشور به متولی موضوع که چرا تاکنون این مسائل حل نشده است، بتوان برخی موارد را بطور اساسی و برای همیشه مرتفع کرد. 

وی گفت: سال‌های سال است که بحث اقتصاد و حمایت از تولید در کشور مطرح می‌شود اما باز مشکل حل نمی‌شود و از بالاترین مقام کشور تا پایین‌ترین فرد آن را مطرح می‌کنند

وی با اشاره به آگاهی مسئولان‌ از مشکلات گفت: اگر همه می دانیم چرا مسئله حل نشده باقی مانده است و بارها و بارها برخی مسائل و مشکلات مطرح می‌شود

 

حکمرانی یک علم است و می بایست فراگرفته شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: برخی از مدیران کشوری حوزه اقتصاد و صنعت اصول حکمرانی را نمی‌دانند، حکمرانی علم است باید فراگرفته شود نباید مشکلات تکراری در حوزه اقتصاد و تولید وجود داشته باشد، این موضوع نشان دهنده این است که مدیر مربوطه نتوانسته است یاد بگیرد که چگونه حکمرانی نماید

وی ادامه داد: اگر مسئولان استان نیروهای کاربلد و نخبه در کنار خود داشته باشند کارها سرعت بیشتری می‌گیرد. لازم است سعی کنیم قبل از انتصاب مدیران، آموزش دهیم 

کلانتر بیان کرد: همانطور که فعالین حوزه اقتصاد دیجیتال به دلیل مشکلات و محدودیت های اینترنت مجبور شدند برای ادامه کسب و کار خود به فیلترشکن های نامطمئن متوسل شوند، نباید با ایجاد محدودیت های غیر ضروری در فضای کسب و کار، فعالین اقتصادی حوزه تولید را مجبور به استفاده از روش های غیر متعارف و خدای ناکرده فساد سوق دهیم.

کد خبر: 2010
  تاریخ خبر : 5 آبان 1401
 مدیر روابط عمومی
 731