خبــر برگزیده

مطالبه جبران عدم النفع تولید کنندگان بدلیل قطع گاز و برق صنایع توسط دولت در جلسه هیئت مدیره خانه صمت استان یزد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، جلسه هیئت مدیره و رؤسای انجمن های تخصصی خانه صمت صبح روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه در سالن جلسات با حضور رئیس خانه صمت، هیئت رئیسه و تعدادی ازاعضا برگزار شد.

ابتدا کلانتر رئیس خانه صمت استان یزد گزارش مختصری از پنجاه و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد که اواخر دیماه ۱۴۰۲ در داوس سوئیس تشکیل شد، ارائه داد و ضمن بیان برخی نکات کلیدی این اجلاس مهم، نقش هوش مصنوعی در ارتقاء مدیران دولتی و خصوصی، تحولی که این علم و فناوری جدید در اقتصاد کشورها ایجاد میکند، تهدیدات عدم آموزش و اجرای این آخرین فناوری و ابداع بشری برای کشورها را بیان داشت و فعالیت های خانه صنعت برای همکاری با گروه داده کاوی دانشگاه علم وصنعت و ستاد هوش مصنوعی کشور با هدف پیاده سازی برنامه هوش مصنوعی در استان یزد به عنوان استان پایلوت ارائه نمود. در ادامه خانم دکتر امین استاد دانشگاه و نماینده ستاد، ضمن تعریف هوش مصنوعی و تفاوت آن با هوش تجاری درباره کاربرد آن در زندگی شخصی و تجاری کارآفرینان توضیح داد.

وی با بیان مزایای اجرایی سازی هوش مصنوعی در صنعت اضافه کرد؛ کارخانه های هوشمند که پایه های آن بر پایه استفاده از تکنولوژی های دیجیتال و هوش مصنوعی باشند، باعث افزایش چشمگیر بهره وری و توانمندسازی کارکنان در جهت کار هوشمندانه خواهند شد.

در این نشست همچنین رئیس هیئت مدیره گزارشی از کمک به آزادی هشت نفر از زندانیان مالی یزد در بازدید تعدادی از اعضا هیئت مدیره خانه و کمیسیون بانوان از زندان مرکزی یزد ، رفتار برقی و گازی دولت سیزدهم داد و از  متولیان استان خواست گزارشی از زیان های وارد شده به بعضی رسته های صنعتی استان در اثر قطع و ناترازی گاز و برق تهیه کنند و عدم النفع صنایع را به نحوی  جبران نمایند.

همچنین اعضا هیئت مدیره ضمن استقبال از پیاده سازی هوش مصنوعی در استان یزد، برخی مسائل اقتصاد و تولید انجمن های تخصصی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و پیشنهاداتی برای حل و فصل ورفع موانع ارائه دادند.

کد خبر: 2132
  تاریخ خبر : 25 بهمن 1402
 مدیر روابط عمومی
 278