خبــر برگزیده

برگزاری نشست تخصصی هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست تخصصی هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در روز سه شنبه 23 آبان ماه با حضور اعضا در محل سالن همایش های خانه صمت برگزار شد.

در این جلسه موضوعات ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:

  1. تسهیلات بانکی؛ زیر ساخت های تولید؛ کمبوهای انرژی گاز, برق و آب صنعت
  2. نقش وظایف خانه صمت در خصوص باز طراحی نظام اتخاذ تصمیم در حوزه اقتصاد استان
  3.  سایر موارد صنعت نظیر مسائل ارزی بانکی و مالیاتی

در ابتدا رییس خانه صمت استان ضمن تشکر از حضور اعضا و به خصوص رییس اتاق بازرگانی استان و جناب آقای حمامی پیشکسوت حوزه صنعت فولاد؛ مختصری  از وضعیت تولید صنعت و زیر ساخت ها ارائه داد.

وی با اشاره به  کمبود های صنعتگران و تولید کنندگان استان نظیر آب؛ برق؛ گاز و مقایسه سرمایه گذاری در استان یزد با استان های دیگر خاطر نشان کرد؛ در صورت عدم تغییر وضعیت فعلی و نارضایتی سرمایه گذاران؛ امکان انتقال سرمایه ی ایشان به خارج از استان, حتی خارج از کشور وجود دارد.

                        

 

کلانتر افزود طی جلسه ستاد راهبری ومدیریت اقتصاد مقاومتی استان که به ریاست استاندار یزد تشکیل شد؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی, مسئول باز طراحی و احیای ستاد اقتصاد مقاومتی شد و مسئولیت کمیته پایش اجرای مصوبات این ستاد به خانه صمت محول گردید و تاکید کردند که  جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به صورت منظم, ماهیانه تشکیل و وضعیت مصوبات و پیشرفت اجرای آنها توسط کمیته پایش در این جلسات ارائه شود.

در ادامه اعضا در مورد مشکلات مربوط به انرژی؛ مسائل ارزی؛ سقف ارزی برای واحدهای تولیدی و بازگشت ارز ناشی از صادرات کشور مسائلی مطرح کردند و پیشنهاد شد جلسات هم اندیشی با حضور مسئولان ارشد استان با مدیران انجمن های تخصصی با محوریت خانه صمت برگزار شود.

                       

به پیشنهاد اعضای جلسه مقرر گردید نسبت به  تشکیل شرکت تعاونی تولید انرژی خورشیدی  مختص صنعت با محوریت خانه صمت و اتاق بازرگانی به صورت مشترک اقدام گردد.هم چنین قرار شد همایشی برای آشنایی فعالین اقتصادی این حوزه با قوانین جدید تولید و فروش انرژی پاک برگزار شود.

سید علی اکبر کلانتر با اشاره به  هزینه بالای استفاده از آب تصفیه برای صنایع و انتقال آب خلیج فارس  جهت استفاده در صنعت؛ خبر از برگزاری نشستی با حضور مسئولین ارشد استان؛ وزارت خانه های نیرو و صنعت از طریق خانه صمت و اتاق بازرگانی داد.

کد خبر: 2103
  تاریخ خبر : 24 آبان 1402
 مدیر روابط عمومی
 402