خبــر برگزیده

برگزاری سومین پنجشنبه صنعتی خانه صمت یزد در شرکت یزد پلیمر

سومین پنجشنبه صنعتی خانه صمت هفتم اردیبهشت ماه در شرکت یزد پلیمر واقع در شهرک صنعتی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سومین پنجشنبه صنعتی خانه صمت هفتم اردیبهشت ماه در شرکت یزد پلیمر واقع در شهرک صنعتی یزد برگزار شد.

 

سید علی اکبر کلانتر رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و گروه مشاوران خانه صمت با حضور در شرکت یزد پلیمر با مدیران این مجموعه دیدار و از بخش های مختلف تولیدی این شرکت بازدید کردند. همچنین در نشستی به بحث و بررسی پیرامون مشکلات و موانع پیش روی این شرکت پرداختند.

 

 

رییس خانه صمت استان یزد با بیان اینکه از یک سال قبل کمیسیون مشاورین خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد را با بهره گیری از خبرگان حوزه های مختلف اقتصادی مرتبط با صنعت، معدن و تجارت در قالب  14دپارتمان راه اندازی کردیم گفت: دپارتمان های مشاوره خانه صمت یزد بر اساس نیاز صنایع، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی طراحی شده و این نیاز سنجی در شکل‌گیری کمیسیون مشاوره خانه صمت باعث استقبال بسیار خوب فعالان اقتصادی استان شده است.

کلانتر هدف از حضور کمیسیون مشاورین خانه صمت یزد در صنایع را که از اواخر سال گذشته آغاز شده است، دسترسی آسان‌تر فعالان اقتصادی به خدمات مشاوره خانه صمت و آشنایی نزدیک مشاورین با فرایند تولید رسته های مختلف صنعت و معدن استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مشاوره و راهنمایی تخصصی قبل از بروز مشکل تصریح کرد: بسیاری از مشکلات صنعتگران به علت ناآشنایی با ضوابط و قوانین است و با یک مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد. وی ادامه داد حضور مشاورین برجسته و مطلع در کنار سرمایه گذاران از بدو تاسیس یک واحد تولیدی و اقتصادی جلوی بسیاری از اشتباهات و تصمیمات زیان آور را میگیرد و لذا به مسئولین وزارت صمت و اقتصاد پیشنهاد کردیم فرایند مشاوره را قبل از صدور جواز تاسیس الزامی کنند تا سرمایه گذار حداقل اطلاعات از قوانین و مقررات حقوقی، روابط کار و استخدام، مالی و بانکی و مالیاتی و محیط زیست و بیمه ها محیط کسب و کار را بداند.

کلانتر از همه فعالان اقتصادی استان دعوت کرد تا با مرکز مشاوره خانه صمت یزد ارتباط داشته و مشکلات را ابتدا از این مسیر بررسی و رفع نمایند.

 

رئیس خانه صمت یزد در ادامه به فعالیت دپارتمان های مشاوره تخصصی در حوزه پولی و بانکی، حقوقی، مالیاتی، محیط زیست، HSE و بهداشت و ایمنی محیط کار، ، گمرک، صادرات و امور بین الملل، بازرگانی، تامین اجتماعی، قانون کار، ، انرژی و همچنین خدمات بیمه ای ، خدمات کسب و کار و بیمه های بازرگانی اشاره و بر ضرورت انجام مشاوره از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان صنعتی و معدنی تاکید کرد.

کلانتر افزود: واحدهای متقاضی دریافت خدمات مشاوره می توانند  با خانه صمت استان یزد به شماره تلفن 37261217 و18 تماس بگیرند تا هماهنگی لازم برای جلسه مشاوره انجام شود.

 

 

در ادامه محمد حسین چشم براه مدیر عامل شرکت یزد پلیمر با استقبال از کمیسیون مشاوران خانه صمت یزد و تاکید بر ضرورت فعالیت این کمیسیون در خانه صمت به معرفی بخش های مختلف شرکت پرداخت و از مشکلات تولید و صادرات سخن گفت.

وی افزود: با وجود اینکه ۹۰ درصد محصولات شرکت یزد پلیمر صادراتی است، شرکت به علت نوسانات نرخ ارز در حوزه صادرات علی رغم وجود بازارهای بین المللی با مشکلاتی مواجه است.

چشم براه با هشدار نسبت به احتمال تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در سال جاری به علت سیاست‌های پولی و بانکی، گفت: شرکت یزد پلیمر بارها به عنوان صنعت سبز، تولید کننده و صادر کننده برتر شناخته شده است ولی هم اکنون با مشکلات مالیاتی و ارزی دست و پنجه نرم می کند.

 

وی با انتقاد از رویکرد برخی مدیران به ویژه در حوزه های بانکی و مالیاتی استان یزد، گفت: در صورت اصلاح نشدن رویه برخی مدیران و ساختار موجود در استان یزد برخی از شرکت ها آماده انتقال دفاتر خود از یزد به تهران هستند همچنان که تاکنون هم صورت گرفته است و این موضوع نگران کننده ای است.

مدیرعامل شرکت یزد پلیمر با بیان استفاده نادرست از مالیات‌ها همچنین اجبار در بازگشت ارز صادرات به کشور، گفت: این موارد تاکنون ضربه بزرگ اقتصادی به کشور زده است‌.

چشم براه از عدم همکاری برخی مدیران استان یزد به ویژه در حوزه مالیات با فعالان اقتصادی انتقاد کرد.

 

در این جلسه همچنین در خصوص دیگر مسائلی که زمینه ساز مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی می باشد بحث و گفتگو شد.

عدم استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی در موعد مقرر قانونی، مشکلات ناشی از بازگشت ارز و چند نرخی بودن ارز، عدم همکاری بانک ها در تخصیص منابع مربوط به سرمایه ثابت بخش صنعت از جمله مسائلی بود که در این نشست توسط مدیرعامل مجوعه یزد پلیمر مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای مفیدی از سوی مشاوران و رئیس خانه صمت در خصوص این مسائل ارائه گردید‌.

 

در این نشست همچنین مشاورین حاضر در جلسه ضمن معرفی خود و حوزه مشاوره دپارتمان مربوطه، آمادگی خود را برای  ارائه مشورت به بخش های مختلف شرکت اعلام داشتند.

 

محمد صادق فلاح رئیس دپارتمان امور گمرکی، هدف از تشکیل این دپارتمان را ارائه مشاوره در زمینه امور ثبت سفارش، حمل و نقل بین المللی، اخذ مجوزها و معافیت ها، بازرسی و صدور گواهی بازرسی عنوان کرد.

 

محمد کریمی، رئیس دپارتمان پولی، بانکی و ارزی، ضمن معرفی این دپارتمان، آمادگی خود در جهت ارائه مشاوره در ارتباط با انواع مسائل بانکی، تسهیلات، تعهدات و ضمانت نامه های بانکی را اعلام نمود.

 

علیرضا حاجی حسینی، مسئول دپارتمان حقوق کار، ارائه مشاوره در راستای کاهش مشکلات کارگران و کارفرمایان را رسالت اصلی این دپارتمان دانست.

 

محسن رضایی و اصغر گندمی، مشاوران حوزه امور مالی و مالی خانه صمت، ضمن معرفی اهداف و رسالت های این دپارتمان، راهکارهای ارزشمندی در خصوص مسائل مالیاتی مطرح شده در این نشست ارائه کردند.

 

محمد صابری، رئیس دپارتمان تامین اجتماعی خانه صمت نیز ضمن معرفی این دپارتمان، ارائه خدمات آموزش، راهنمایی و مشاوره به کارفرمایان در خصوص قوانین و مقررات مرتبط با سازمان تامین اجتماعی را از اهداف اصلی این دپارتمان عنوان کرد.

 

حمیدرضا شکری زاده، مشاور و فعال در حوزه کسب و کار ، هدف از ایجاد دپارتمان کسب و کار را کمک به سازمان ها در جهت افزایش چابکی و سازگاری در برابر تغییرات و توانمند سازی سازمان ها در اخذ تصمیمات حرفه ای و ارزشمند دانست.

 

علی محمد متوسلیان، مشاور و مسئول دپارتمان انرژی کمیسیون مشاورین، در راستای معرفی اهداف این دپارتمان، مدیریت هزینه های انرژی در سازمان ها و آموزش تخصصی کارشناسان حوزه انرژی را رسالت این دپارتمان عنوان کرد.

 

امید بهارجو و امیررضا ظروفچی، مشاوران دپارتمان بیمه های بازرگانی، ضمن ارائه رزومه و سوابق فعالیت خود در این نشست، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره به تولید کنندگان در حوزه بیمه های بازرگانی و تجاری در تمامی مراحل اعلام نمودند.

 

علیرضا شریفی و محمدرضا کوچک زاده، مشاورین حوزه محیط زیست این کمیسیون نیز ضمن معرفی  دپارتمان محیط زیست، ارائه مشاوره در راستای اجرای برنامه مدیریت محیط زیست و ارائه پیشنهادات فنی- مهندسی در جهت کمک به کنترل آلاینده ها در صنعت را از اهداف این دپارتمان نامیدند.

در پایان، با همراهی مدیرعامل یزد پلیمر، خطوط تولید این شرکت مورد بازدید رییس خانه صمت یزد و اعضا کمیسیون مشاورین قرار گرفت.

 

رئیس خانه صمت ضمن تشکر مجدد از همراهی  بسیار خوب مدیریت و کارکنان مجموعه یزد پلیمر، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مستمر پنجشنبه های صنعتی، مشکلات مطرح شده در این نشست ها با راهنمایی مشاورین و پیگیری های مجدانه خانه صمت مرتفع گردد.

 

کد خبر: 2066
  تاریخ خبر : 25 اردیبهشت 1402
 مدیر روابط عمومی
 815