خبــر برگزیده

حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در همایش و کارگاه آموزشی HSE

همایش و کارگاه آموزشی HSE ویژه مدیران محیط زیست، صنایع استان توسط انجمن مدیریت سبز ایران صبح پنجشنبه چهارم اسفند ماه در سالن کنفرانس شرکت برق منطقه ای استان یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، همایش و کارگاه آموزشی HSE ویژه مدیران محیط زیست، صنایع استان توسط انجمن مدیریت سبز ایران صبح پنجشنبه چهارم اسفند ماه در سالن کنفرانس شرکت برق منطقه ای استان یزد برگزار گردید. 

سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صمت استان و علیرضا شریفی، رئیس دپارتمان محیط زیست کمیسیون مشاورین خانه صمت ، دکتر امامی رئیس انجمن محیط سبز ایران و تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان صنایع استان در این همایش حضور داشتند. 

 

رئیس خانه صمت در ابتدای این همایش در سخنان خود، با اشاره به اینکه استان یزد یک استان صنعتی است و نیمی از اشتغال استان از صنعت می باشد، عنوان کرد: 
الزام استفاده از ماشین آلات تولیدی و حفاظت از محیط زیست یک پارادایم است. 

در عصر جدید و با این جمعیت میلیاردی دنیا نمیتوان ماشین و صنعت و تولید را حذف کرد. بلکه  باید بتوانیم راهی پیدا کنیم که این دو موضوع را در کنار هم قرار دهیم. و ضمن حفظ محیط زیست نیازهای بشر را تامین کنیم.
وی افزود: بیشترین درآمد مالیاتی، صادرات  و اشتغال استان از بخش صنعت می باشد، لذا باید ضمن حفظ صنعت و تولید، آلودگی های زیست محیطی را به حداقل برسانیم.   خوشبختانه برگزاری این همایش ها و آموزش ها میتواند در این راه موثر باشد.

کلانتر همچنین گفت: متاسفانه  بر اساس قانون محیط زیست هر ساله یک درصد از درآمد فروش صنایعی که آلاینده هستند بعنوان جریمه از صنعتگران دریافت می شود، بدون آنکه این مبلغ صرف بهبود محیط زیست استان شود. 

وی ادامه داد: برای حل این موضوع و جمع اضداد، پیشنهاد ما به سازمان حفاظت محیط زیست این است که اولا برای رسته های مختلف تولید طرح تیپ مشترک رفع آلایندگی تهیه و ارائه شود و در کنار آن به مدت سه تا پنج سال از دریافت این جرائم صرف نظر کرده تا صنعتگران بتوانند این مبلغ را  صرف برطرف کردن مشکل زیست محیطی خود کنند. و همچنین متعهد شوند در صورتی که پس از این مدت این مشکل برطرف نشد،  این مبلغ را بهمراه سود بانکی و جریمه آن بپردازند.

وی در انتها گفت: خانه صمت استان یزد در جهت کمک به صنایع و زیر مجموعه های خود در استان، کمیسیون مشاورین خانه صمت را در دوازده دپارتمان تشکیل داده تا مشاوران و اساتید برجسته و با تجربه در  حوزه های مختلف، فعالین اقتصادی را راهنمایی کنند . 

وی افزود: دپارتمان محیط زیست یکی از دپارتمان های مهم کمیسیون مشاورین خانه صمت استان یزد است که با ارائه راهنمایی در زمینه محیط زیست،  کمک حال صنعتگران و مدیران صنعتی در پیشگیری و  بروز بسیاری از مشکلات و خسارت های زیست محیطی باشند. این کمیسیون همچنین بیست دوره آموزشی برای سال ۱۴۰۲ طراحی کرده که به مرور برگزار خواهد شد.
کلانتر در ادامه آمادگی خانه صمت را جهت همکاری با انجمن محیط سبز ایران اعلام کرد.

 

کد خبر: 2054
  تاریخ خبر : 6 اسفند 1401
 مدیر روابط عمومی
 824