خبــر برگزیده

گزارش نمایشگاه بین المللی اگروپک و مواد غذایی عراق

چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی، کشاورزی، چاپ و بسته بندی اربیل در تاریخ 1-3 آذر ماه 1401 با حضور بیش از 90 شرکت ایرانی در محل نمایشگاه های بین المللی اربیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی، کشاورزی، چاپ و بسته بندی اربیل در تاریخ 1-3 آذر ماه 1401  با حضور بیش از 90 شرکت ایرانی در محل نمایشگاه های بین المللی اربیل برگزار گردید.

نمایشگاه تخصصی و حرفه ای آگروپک یکی از بزرگترین رویدادهای تجاری در عراق می باشد که بصورت تخصصی در حوزه مواد غذایی، بسته بندی و کشاورزی فعالیت می کند.

با توجه به اینکه عراق یکی از کشورهای مهم منطقه خلیج فارس می باشد، لذا این نمایشگاه فرصت خوبی برای شرکت های ایرانی به  جهت شناخت بازار، معرفی و یا توسعه بازار و ارتباطات خود در بین منطقه می باشد.

علی رغم رشد تولید داخلی مواد غذایی در عراق، این کشور سالانه بیش از 6 میلیارد دلار مواد غذایی و محصولات کشاوری وارد میکند. در حال حاضر، ترکیه و ایران عمده ترین شرکای تجاری عراق در این حوزه محسوب می شوند. این در حالی است که رشد واردات از اتحادیه اروپا نیز  افزایش پیدا کرده است.

در این نمایشگاه شرکت های ایرانی در حوزه مواد غذایی، چاپ و بسته بندی حضور چشمگیری داشته لیکن در حوزه ماشین آلات و صنایع کشاورزی علیرغم پیگیری های مجرری نمایشگاه، شرکتی از ایران در نمایشگاه حضور نداشت.

مشکلات دریافت ضمانت نامه بانکی باعث شده تا شرکت های چاپ و بسته بندی ایرانی حدود 50 الی 80 درصد پیش پرداخت دریافت نمایند که این امر باعث رویگردانی طرف عراقی در تجارت با ایران شده است.

عدم رعایت استاندارد برخی از شرکت های ایرانی از دیگر مشکلات شرکت های ایرانی در حوزه بسته بندی است که به برند ایرانی آسیب وارد کرده است.

رفع تعهدات ارزی صادرات ریالی در عراق از جمله مشکلاتی بود که غرفه داران در این خصوص عنوان کردند.

غرفه سازی شرکت های ایرانی در این نمایشگاه قابل تحسین بود و اکثر شرکت های ایرانی از حضور در این نمایشگاه اعلام رضایت کردند.

برای مشاهده گزارش کامل این نمایشگاه، اینجا کلیک کنید.

کد خبر: 2040
  تاریخ خبر : 11 دی 1401
 مدیر روابط عمومی
 801