خبــر برگزیده

موافقت دولت موریس برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران

دولت موریس موافقت خود را مبنی بر برگزاری نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در آن کشور از تاریخ 21 بهمن ماه لغایت 1 اسفند 1401 اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، دولت موریس موافقت خود را مبنی بر برگزاری نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در آن کشور همزمان با هفته فرهنگی ایران  از تاریخ 21 بهمن ماه لغایت 1 اسفند 1401 اعلام نمود.

کشور جزیره‌ای موریس که در جنوب آفریقا و اقیانوس هند قرار دارد، با مساحت 2040 کیلومتر مربع،  جمعیتی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارد. انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان‌های رایج این کشور محسوب شده و واحد پول این کشور روپیه موریس است.

اقتصاد موریس، اقتصادی درحال توسعه بوده که مبتنی بر کشاورزی ، صادرات ، خدمات مالی و گردشگری است. موریس یک مقصد گردشگری بزرگ بوده به گونه ای که گردشگری چهارمین عامل اقتصاد این کشور به حساب می آید.

میزان تولید ناخالصی در این کشور سالیانه 14.05 میلیارد دلار است و در سال‌های اخیر در زمینه صنایع مربوط به تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطات، غذاهای دریایی، توسعه و گسترش مهمان‌نوازی و ملک سازی، خدمات بهداشتی، انرژی قابل تجدید و جذب سرمایه‌گذار بخوبی عمل کرده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارش 2019 خود ضمن تمجید از زیرساخت های مالی مناسب و علمی راه اندازی شده در کشور موریس، این کشور را به دلیل نقش مهم آن در ترانزیت 46 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی به قاره آفریقا و نقش آن در گردش سرمایه گذاری‌های منطقه ای و درون منطقه ای بعنوان یکی از هاب های مالی موفق در جهان و مهمترین‌ هاب فعالیت های مالی قاره آفریقا معرفی کرد.

علاقمندان حضور در نمایشگاه می توانند جهت هماهنگی های لازم با نمایندگی وزارت  امور خارجه تماس بگیرند.

تصویر یادداشت وزارت امور خارجه موریس به همراه ترجمه غیر رسمی آن به پیوست قابل مشاهده می باشد.

پیوست شماره 1

کد خبر: 2038
  تاریخ خبر : 7 دی 1401
 مدیر روابط عمومی
 644