خبــر برگزیده

اولین پنجشنبه صنعتی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در کارخانه چینی بهداشتی مروارید

اولین پنجشنبه ی صنعتی خانه صمت در روز دهم آذر ماه در کارخانه چینی بهداشتی مروارید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اولین پنجشنبه ی صنعتی خانه صمت در روز دهم آذر ماه در کارخانه چینی بهداشتی مروارید برگزار شد.
 
در این سفر صنعتی، رئیس و معاون اجرایی، تعدادی از مدیران دپارتمان های کمیسیون مشاورین خانه صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصاد دارایی یزد، با مدیرعامل و مدیران ارشد کارخانه چینی بهداشتی مروارید دیدار کردند.
 
در ابتدای این سفر صنعتی، طی نشستی که در سالن جلسات این مجموعه بزرگ و موفق صنعتی برگزار شد، مختصری از سابقه ی فعالیت، صادرات و میزان اشتغال زایی کارخانه چینی بهداشتی مروارید توسط مدیریت این مجموعه ارائه شد.
 
رئیس خانه صمت استان در این جلسه ضمن تشکر از همراهی مدیریت چینی بهداشتی مروارید در برگزاری این بازدید، از مدیریت بسیار خوب ، نظم و پذیرایی این مجموعه قدردانی کرد.
 
 
کلانتر با اشاره به اهداف تشکیل کمیسیون مشاورین خانه صنعت بیان کرد: در بسیاری از موارد، مشکلات فعالین اقتصادی صنعتی و معدنی را می‌شود با یک مشاوره کوچک و کارآمد حل واز تبعات سنگین و ضرر و زیان های بعدی پیشگیری کرد.
 
وی در ادامه ضمن معرفی کمیسیون مشاورین اظهار داشت: خانه صنعت در راستای رسالت های خود به عنوان بزرگترین تشکل صنعتی و معدنی استان با بیست انجمن تخصصی زیر مجموعه در جهت دفاع از منافع حقه و مقابله با تهدیدات مشترک اعضا خود، کمیسیونی متشکل از ۱۲ دپارتمان در زمینه های مختلف بانکی، مالی، مالیاتی، گمرکی، حقوقی، قانون کار، تامین اجتماعی، بیمه های تجاری، محیط کسب و کار، منابع انسانی و ...، با حضور جمعی از بهترین و باتجربه ترین مشاورین و اساتید استان تشکیل داده است.
 
کلانتر در ادامه گفت: هدف از برگزاری پنجشنبه های صنعتی خانه صمت این است که مشاوران ضمن بازدید از خط تولید صنعت و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات صنعتگران  و واحدهای تولیدی، با بهره گیری از تجربه، تخصص و دانش خود راهکارهای مناسبی برای رفع این مسائل ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: مزیت این سفرهای صنعتی که با حضور مشاوران برگزار میشود اینست که در طی این بازدیدها، مدیران مختلف واحدهای صنعتی میتوانند در نشست هایB2B با مشاورین مرتبط با موضوع نسبت به طرح و حل و فصل مسائل و مشکلات واحد اقدام کنند.
 
در ادامه ، بازدید از خط تولید کارخانه چینی بهداشتی مروارید با همراهی مدیریت این مجموعه صورت گرفت  وجزئیات مراحل خط تولید توسط مدیریت تشریح شد.
 
 
پس از بازدید از خط تولید، جلسه ای به منظور هم اندیشی مدیران این واحد تولیدی با رئیس خانه صمت و مشاورین در جهت بررسی مشکلات و مسائل مبتلابه صنعت تشکیل شد.
 
اولین موضوع مطرح شده در این نشست، عدم وجود قانون شفاف در خصوص مشاغل سخت و زیان آور و مشکلاتی بود که این عدم شفافیت برای کارفرمایان و کارگران ایجاد کرده است. 
در همین راستا با پیشنهاد رئیس خانه صمت، مقرر شد که کمیته ای با حضور مدیران چینی بهداشتی مروارید، مشاورین قانون کار و تامین اجتماعی خانه صمت و نماینده اداره کل اقتصاد دارایی استان در جهت کمک به حل این مشکل از مسیر قانون مقررات زدایی تشکیل گردد.
 
موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، عدم نظارت کافی بر کیفیت کالاهای صادراتی ایران و تبعات و مشکلاتی است که این عدم نظارت به اعتبار صادرات ایران وارد کرده است. در این خصوص نیز پیشنهادات ارزنده ای مطرح و مقرر شد تا کمیته ای جهت تهیه پیشنهاد نظارت انجمن های تخصصی تولیدی بر صادرات کالاهای تولیدی استان تشکیل شده و این مسائل را بطور جدی پیگیری نماید.
 
مسائل زیست محیطی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
 کلانتر با بیان اینکه یک درصد از فروش تعدادی از واحدهای تولیدی به اصطلاح آلاینده محیط زیست هر ساله از واحدها دریافت و به حساب خزانه واریز میشود. گفت این جریمه کردن ها به تنهایی هیچ کمکی به بهبود محیط زیست استان نمیکند و اگر این پول بسیار زیاد صرف نوسازی و بازسازی وساخت و نصب تجهیزات شود، علاوه بر اینکه  آلودگی رفع خواهد شد، واحدهای تولیدی نیز مشمول جریمه نمی شوند.
وی ادامه داد ما در این خصوص طرح و ایده و پیشنهاد داریم و اخیرا به مسئولین ارشد استان هم مطرح کردیم و انشاالله تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
 
همچنین در این نشست رئیس خانه صمت ضمن اشاره به اینکه تعداد واحدهای چینی بهداشتی در استان زیاد است پیشنهاد کرد تا انجمن تخصصی چینی بهداشتی در استان با محوریت و پیگیری مدیران چینی بهداشتی مروارید تشکیل گردد که البته توسط خانه صمت حمایت خواهد شد.
 
 
در انتها رئیس خانه صمت ضمن تشکر مجدد از همراهی  مدیریت چینی بهداشتی مروارید در برگزاری اولین پنجشنبه صنعتی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مستمر پنجشنبه های صنعتی، مسائل مطرح شده در این نشست ها با راهنمایی کمیسیون مشاورین و با پیگیری های مجدانه خانه صمت مرتفع گردد.
کد خبر: 2029
  تاریخ خبر : 13 آذر 1401
 مدیر روابط عمومی
 1216