خبــر برگزیده

همکاری صنایع یزد در کاهش بار مصرفی شایسته تقدیر است/ وزارت نیرو خواستار کاهش 80 درصدی بار صنایع

نمایندگان وزارت نیرو در نشست هماهنگی کاهش پیک بار استان یزد ضمن قدردانی از همکاری صنایع استان در کاهش پیک بار، خواستار کاهش 80 درصدی بار این صنایع از ساعت ۱۲ تا ۲۱ شدند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست هماهنگی کاهش پیک بار استان با حضور سیدعلی اکبر کلانتر رئیس این تشکل صنعتی، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای و  صنایع بزرگ فولادی استان یزد برگزار شد.

سیدعلی اکبر کلانتر با اشاره به وضعیت تولید برق در کشور و عدم تراز تولید و مصرف، نیاز به سرمایه گذاری در بخش انرژی کشور را ضروری دانست و افزود: حداقل انتظار صنایع استان از حاکمیت به پاس مجاهدت و استمرار تولید و اشتغال و حفظ سرمایه در داخل کشور در این جنگ اقتصادی، ایجاد زیرساخت های لازم و تامین انرژی برق، گاز، سوخت و آب مصرفی واحدهای صنعتی است.  

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه تصریح کرد: همواره صنعتگران همراه با مردم و در تعامل با دولت، تولید و اقتصاد کشور را حفظ کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند. بی شک در این روزها که به هر دلیل با کمبودهایی در زمینه تامین برق مواجه هستیم نیز همه توان و تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا ضمن تداوم تولید و فعالیت خود، در همکاری و تعامل دو جانبه و مشترک با وزارت نیرو و کاهش بار مصرفی خود تلاش نمایند تا از این بحران با حداقل خسارات عبور کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد سیدمحمد احرامیان عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن صنایع فلزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، تشریح کرد: طرح پیشنهاد کاهش بار مصرفی شرکت ها و صنایع بزرگ در ساعات اوج مصرف جهت عدم قطعی برق واحدهای مسکونی و صنایع کوچک که شرایط دشوارتری را در این بحبوحه تحریم و رکود تجربه می کنند، بسیار ارزشمند بوده و مورد انتظار است دستگاه های ذی ربط با درک شرایط فعلی مردم و صنعتگران به ویژه در آستانه امتحانات دانشجویان و دانش آموزان، شرایط کرونایی، گرمای طاقت فرسا و خسارات جبران ناپذیر قطعی برق برای بسیاری از واحدهای صنعتی از هرگونه قطعی برق به ویژه در مناطق مسکونی خودداری کرده و با موافقت و ایثار ارزشمند صنایع بزرگ، این کسری را جبران نمایند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مصرف انرژی استان یزد به فولاد و ۲۰ درصد نیز به تولید کاشی و سرامیک اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط حساس و بحرانی کنونی صنعت برق کشور، شرکت برق منطقه‌‌ای یزد می‌تواند از این پتانسیل صنعتی استان استفاده کرده و با تدوین برنامه کاهش بار و همکاری صنایع پیک بار سال 1400 را با موفقیت پشت سربگذارد.

ابوالفضل اسدی نیز ضمن قدردانی از همکاری و تعامل صنایع استان طی یک ماه گذشته، از نیاز به همکاری بیش از پیش این صنایع گفت و افزود: وضعیت تراز تولید مصرف امسال به دلایل مختلف وضعیت مناسبی نیست. کاهش ذخیره آبی سدها و خروج چند نیروگاه آبی و خروج نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر از عواملی است که باعث بحرانی‌تر شدن وضعیت صنعت برق کشور شده و عرصه را روز به روز تنگ‌تر می‌نماید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای استان یزد نیاز به همکاری بیش از پیش صنایع را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سقف پیک استان یزد پیش از این ۵۳۰ مگاوات بوده که اخیرا بر اساس ابلاغ توانیر این میزان به ۲۷۲ مگاوات کاهش یافته است. در این مسیر از صنایع می خواهیم با همکاری مضاعف خود از ساعت ۱۲ تا ۲۱ به میزان ۸۰ درصد بار خود را کاهش دهند تا بتوانیم از این شرایط فعلی عبور کنیم.

این مقام مسئول صنعت برق استان همچنین یادآور شد: در صورت عدم رعایت محدودیت و سقف پیک تعیین شده، دیسپاچینگ ملی به ناچار استان را در اولویت بار اضطراری قرار داده که می تواند موجب پیش آمدن مشکلات و خسارات بسیاری برای صنایع و سایر بخش‌های استان شود که همکاری بیش از پیش صنایع جهت جلوگیری از این اتفاق ضروری است.

کد خبر: 1840
  تاریخ خبر : 9 تیر 1400
 مدیر روابط عمومی
 2289